fredag 20. mars 2015

Ujordet stikkontakt

Kjøp teknikk og elektronikk online i dag og få gratis frakt på ordre fra 5kr. Finn de beste prisene på nettet. Nettstedet for deg som er opptatt av husbygging, oppussing og generell problemløsning i forbindelse med dette!


Tenk litt nøyere igjennom dette. En bordvifte med et ujordet støpsel kan kun brukes i ujordede stikkontakter.

Men hadde den hatt et flatt eurostøpsel har du også. Det var endel uenighet med det lokale tilsyn om dette. Jeg holder på med et gammelt hus der jeg skal dokumentere berøringsspenninger mellom radiatorer og ujordede stikkontakter, dette er gjennomgående i hele huset. Dette er en ujordet stikkontakt og et ujordet støpsel (Kl. 0).


Utstyr med denne type støpsler har kun ett lag med isolasjon og har ingen ekstra beskyttelse mot. Jordet eller ujordet stikkontakt ? Norske forskrifter krever i dag at alle nye installasjoner skal ha jordede stikkontakter, men på grunn av at det er.

Har du behov for en ny stikkontakt ? Vi har et stort utvalg og de nyeste stikkontaktene innfelt, på vegg, nedfellbar, til bad og mye mer! Sammenlign pris med oss! Har arva en gammel stålampe i metall som jeg har lyst til å plassere i stua.


Men den har ujordet støpsel, mens alle mine stikkontakter er jordet. En ledning plugget i stikkontakt som går til ei enkel lampe vil jeg ikke anse som fast installasjon. Innfelt ujordet 2-veis vegguttak med skruterminal fra Nova-serien. Lurer du på om du kan bruke. Morten Leikvoll:Det var slik f r, alle eller ingen.


Det er ikke tillatt å blande jordet og ujordet i samme rom. Da kjøkkenlampen skulle byttes ut, var det heldigvis en enkel jobb jeg fikset selv. En stikkontakt er ikke bare en stikkontakt.


Det finnes kontakter som gir interiøret ditt et lite løft, som lar deg slippe skjøteledninger og øker brannsikkerheten. Men du sier det er flere meter mellom jordet og ujordet ,. Fjernet jord i stikkontakt.

Svaret på trådens overskrift er JA,JA,JA,det ble BETYDELIG bedre UTEN jord. Hva sier forskriftene i dag om dette ? Du vil ha nytte av å installere overspenningsvern i sikringsskapet. Finvern mot stikkontakt uten jord har ingen hensikt. Hvordan ser jeg om min stikkontakt er med eller uden jord?


En god start er at tage et kig på din nuværende stikkontakter. Slik ser en ujordet stikkontakt ut. Foto: Gaute Beckett Holmslet Sikringsskapet i kjelleren fikk også en gjennomgang.


Velkommen til Stikkontakten. Baderomsvifte, Spotter, LE Stikkontakt , Sikringer, Sikringsskap, Ovner og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg